پرسش های رایج

پرسش های رایج

پرسش‌های رایج درباره پرداخت الکترونیکی سایت کارتی

1 - کدام کارت های بانکی در سایت کارتی امکان خرید اینترنتی را دارند؟

کارت بانک های پارسیان، سامان، اقتصاد نوین، پاسارگاد، ملی، صادرات، تجارت، مسکن، سرمایه، ملت، رفاه، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات و بانک سینا مورد پذیرش هستند. سایر بانک ها هنوز امکان خرید اینترنتی را در کارت های خود فعال نکرده اند.

2- آیا به غیر از پرداخت اینترنتی، از طریق دیگری امکان خرید از سایت کارتی وجود دارد؟

خیر، این امر مقدور نیست و تمامی خدمات سایت کارتی صرفاً از طریق پرداخت الکترونیکی انجام می شود.

3- دروازه پرداخت یا Gateway چیست؟

برخی بانک ها و مؤسسات اقدام به ایجاد امکان پرداخت اینترنتی در سایت خود نموده اند و کاربران در هنگام ورود اطلاعات حساب خود به سایت آنان ارجاع داده می شوند تا اطلاعات شخصی و محرمانه آنها در محیطی امن و مطمئن وارد شود. مثلاً در حال حاضر بانکهای ملت، ملی، سامان، پارسیان، پاسارگاد و اقتصاد نوین دروازه پرداخت الکترونیک خود را راه اندازی کرده اند و از طریق آن، ضمن پشتیبانی از سایر بانک ها، به سایت های اینترنتی سرویس پرداخت اینترنتی ارائه می دهند. برخی از کاربران بر اساس تجارب شخصی خود می گویند روند خرید الکترونیک توسط دروازه پرداخت بانک سامان، آسان تر و سریع تر است. به عبارت دیگر، با توجه به آن که بانک سامان پرداخت الکترونیکی سایر بانک ها را نیز پشتیبانی می کند، شما می توانید صرف نظر از نوع کارت بانکی تان، از دروازه الکترونیک بانک سامان خرید الکترونیک خود را انجام دهید.

4- رمز اینترنتی چیست؟

شماره رمز اینترنتی، با شماره رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز ATM وارد می نمائید متفاوت است. البته به ندرت و در برخی بانکها ممکن است این دو رمز یکی باشد. رمز اینترنتی یکی از ملزومات خرید اینترنتی است و شما می توانید آن را از خودپرداز یکی از شعب بانک صادرکننده کارت خود، در بخش عملیات رمز، قسمت دریافت رمز دوم دریافت کنید.

5- کد CVV2 چیست؟

این کد، عددی سه و در برخی موارد چهار رقمی است که روی کارت بانک حک شده است. این شماره یکی از ملزومات خرید اینترنتی است و روی اکثر کارت های بانکی وجود دارد.

6- کارت های بانکی با قابلیت خرید اینترنتی چه ویژگی هایی دارند؟

در مجموع قابلیت خرید اینترنتی یک کارت بستگی به بانک صادر کنندۀ آن دارد که آیا این امکان را فعال کرده باشد یا خیر. اما به طور کلی کارت های شتابی که قابلیت خرید اینترنتی دارند علاوه بر شماره کارت 16 رقمی دارای شماره رمز اینترنتی و نیز کد سه یا چهار رقمی رقمی CVV2 هستند. قابلیت خرید اینترنتی (پرداخت الکترونیکی) بر روی برخی از کارتهای اعتباری فعال نیست و همانطور که ذکر شد مشخصه آن داشتن شماره رمز اینترنتی و کد CVV2 است. اما توجه داشته باشید اگر روی یک کارت کد CVV2حک شده باشد، ممکن است باز هم این کارت امکان خرید اینترنتی نداشته باشد. در واقع همه چیز بستگی به بانک صادر کننده دارد.

7- رمز اینترنتی و کدCVV2 کارت خود را از کجا بگیریم؟

رمز اینترنتی و کد CVV2 را می توانید از شعب بانک خود یا دستگاه خود پرداز بانکتان در بخش عملیات رمز دریافت کنید.

8- در هنگام بروز مسأله در هنگام پرداخت الکترونیکی چه کار کنیم؟

سیستم پرداخت اینترنتی به گونه ای طراحی شده است که هم ایمن باشد و هم ساده و کمترین نیاز به راهنمایی را برای خریدار ایجاد نماید. اما با این وجود، برای تماس با مسؤلین سایت کارتی از لینک پشتیبانی سایت استفاده کنید. همچنین برای موارد کلی تر در زمینه پرداخت الکترونیک می توانید با بخش پرداخت الکترونیک بانکها تماس بگیرید.

9- از چه طریقی می توانیم با بخش پشتیبانی سایت کارتی تماس بگیریم؟

در صورت لزوم، شما می توانید از طریق شماره تلفن 021-89711111 (در ساعات اداری) یا ایمیل support@carti.ir با بخش پشتیبانی سایت در تماس باشید.

پرسش‌های رایج درباره خرید کارت شارژ

1- پس از پرداخت پول، کارت شارژ چگونه و چه زمانی به دستمان می رسد؟

بلافاصله پس از پرداختِ پول توسط کارت های شتاب، شماره 12 رقمی شارژ روی صفحه به نمایش درمی آید و در صورتیکه خریدار ایمیل یا شماره موبایل خود را نیز وارد کرده باشد، یک ایمیل و اس ام اس حاوی تأیید خرید و شماره 12رقمی شارژ برای او ارسال می شود. خریدار می تواند این کد را به صورت #شماره12رقمی*141* (از چپ به راست) در گوشی خود شماره گیری کند و سیم کارت اعتباری خود را شارژ نماید.

2- چرا باید برای خرید کارت شارژ اطلاعاتی مثل شماره تلفن یا ایمیل را وارد کنیم؟

وارد کردن شماره تلفن و ایمیل در هنگام خرید کارت شارژ اختیاری است تا خریداران در سریعترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهند. اما مثلاً فرض کنید پس از پرداخت پول، ارتباط اینترنت یا برق شما قطع شود؛ در این صورت صفحه کد 12رقمی شارژ را نمی توانید ببینید. اگر ایمیل خود را وارد کرده باشید خیالتان راحت است که یک نسخه از این کد به ایمیل شما ارسال شده است و اگر شماره موبایل خود را وارد کرده باشید ضمن ارسال اس ام اس حاوی شماره شارژ، می توانید از همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت تقاضا کنید در مورد اشکال احتمالی پیش امده در روند خریدتان، شما را راهنمایی کنند. اما اگر هیچ اطلاعاتی از خودتان در سایت وارد نکرده باشید، در مواقع لزوم ممکن است مشخص نشود که این خرید را شما انجام داده اید یا شخص دیگر.

3- آیا امکان خرید عمده کارت شارژ در سایت کارتی وجود دارد؟

فعلاً چنین امکانی وجود ندارد. در عین حال، کاربران گرامی مجازند تا سقف پنج کارت شارژ در هر نوبت پرداخت، خرید داشته باشند. ما تلاش می کنیم در آینده با رفع موانع قانونی ، امکان پرداخت همزمان تعداد بیشتری کارت شارژ را فراهم کنیم. درحال حاضر امکان خرید شارژ ایرانسل ، خرید شارژ همراه اول و خرید شارژ تالیا فراهم است.

4- در هنگام بروز مسأله یا وجود نکتۀ مبهم در هنگام خرید کارت شارژ چه کار کنیم؟

ساختار سایت کارتی به گونه ای طراحی شده که کاربران به سهولت بتوانند کارت شارژ مورد نظر خود را از طریق اینترنت خریداری کنند. در عین حال، چنانچه مطالعه بخش راهنمای خرید، پاسخگوی سوالات شما نیست می توانید با بخش پشتیبانی سایت کارتی تماس بگیرید.

5 -آیا می توانیم از کارت های آمده خرید اینترنتی بانک های سامان یا پارسیان استفاده کنیم؟

بله. چنانچه هنوز نسبت به افتتاح حساب و تهیه کارت اقدام ننموده اید و یا کارت شما در حال حاضر امکان خرید اینترنتی ندارد می توانید با مراجعه به شعب بانکهای سامان یا پارسیان، کارتهای آماده خرید اینترنتی (دارای شماره رمز اینترنتی و کد CVV2 و تاریخ انقضاء) را با مبالغ مختلف در همان لحظه خریداری کنید و از طریق دروازه پرداخت الکترونیکی همین بانکها خرید اینترنتی خود را به انجام دهید.

6- آیا پس از پرداخت پول، امکان بازگرداندن پول به حساب ما وجود دارد؟

بله، در صورتی که پس از پرداخت پول، خدمت مربوطه به شما ارائه نشود، ظرف مدت کوتاهی به صورت اتوماتیک پول به حساب شما بازگردانده می شود. در صورتی که پس از پرداخت پول، در دریافت خدمات از سایت با مشکلی مواجه شدید، با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا خدمت مناسب به شما ارائه شود یا پول شما به حسابتان بازگردانده شود.